Aikaa on kulunut ja asia selvinnyt. Tuotteet ja näyte paakkuuntuneista hiuksista lähetettiin aikanaan Schwartzkopfille Suomen toimipisteen kautta. Kun parin kuukauden jälkeen ei kuulunut vastausta, tein asiasta julkisen. Vasta tämän jälkeen Schwarzkopf vastasi tiedusteluihin. Sitä ennen he eivät olleet reagoineet Suomen Henkelin tiedusteluihin sekä olivat poistaneet kysymyksen, jonka laitoin heidän Facebook sivuilleen.
Schwarzkopf Finlandilta hoidettiin asiaa mallikkaasti. Heiltä oltiin muun muassa yhteydessä kahteen kampaajaan, jotka olivat olleet selvittämässä paakkuuntuneita hiuksia. Keskustelujen ja sähköpostivaihtojen jälkeen sain soiton Ruotsista, Schwarzkopfin Pohjoismainen pääpaikka kun on siellä. Ystävällinen mieshenkilö lupasi, että sukulaiseni kulut korvataan.
Niinpä sukulaiseni listasi kampaamokäynnit ja Schwarzkopf maksoi koko summan.
Tämän lisäksi Schwarzkopf lähetti kahteen eri otteeseen pakkauksen ylellisiä hiustenhoitotuotteita - lähetin kotiin toimittamana, mikä oli tosi huomaavaista. Sukulaiseni takaraivolla on kohta, jossa hiukset kasvavat edelleenkin tosi huonosti. Korvaus sentään kattoi kampaamokulut ja palautti hyvän mielen.
Suuri kiitos kuuluu Schwarzkopf Finlandin Susanna Lindqvistille, joka myös oli harmissaan päämiehensä toiminnasta. Schwarzkopf Finlandin toimi ammattimaisesti, ystävällisesti ja asianmukaisesti - ei moitteen sijaa. Toivottavasti tämä tapaus opetti jotain asiakaspalvelusta päämiehelle Saksassa.
Koko tapahtumaketju löytyy täältä:
6 kommenttia :
Kuluttajan oikeuksissa on tässä kohtaa pieni aukko. Olen itse hakenut kuluttajariitalautakunnan myötävaikutuksella korvauksia pilalle menneistä hiuksista. Yritys korvasi vain kampaamokuluni. Tässä on se ongelma, että jos on köyhä jolla ei ole varaa mennä kampaajalle vaan joutuu itse selvittelemään ongelmat (pahimmassa tapauksessa leikkaanmalla millin sängen), niin mitään korvauksia ei saa. Korvauksia siis saa vain siitä rahasta mitä hiusten paranteluun on käytetty. Itse tuhoutuneista hiuksista ei saa mitään. Minusta tämä on jotenkin väärin.
Olet aivan oikeassa. Kuluttajan asema on tällaisissa asioissa kehno. Lisäksi pitää osata laatia reklamaatiot ja olla tiukka. Se ei onnistu kaikilta.
Hyvin tehty firmalta, ja hienoa että julkistit täällä loppuun saakka. Asiakkaan hyvä mieli on tärkeämpää kuin monet firmat tajuaakaan. Konkreettisista asiakaspalvelutilanteista on tästä monta muistoa ja juttua...
Onneksi lopulta sukulaisesi sai asiansa firman kanssa hoidettua ja hyvän mielen! Minullakin on negatiivinen kokemus Schwarzkopfin asiakaspalvelusta. Olin ostanut hiussuihkeen, joka ensimmäisellä suuttimen painalluksella paukahti eikä pullosta saanut hiuskiinnettä hiukkastakaan, vaan roskiin meni. Palautteeseeni ei koskaan vastattu. Olen itsekin töissä asiakaspalvelussa ja minusta on pöyristyttävää ettei kuluttajan palautteisiin vastata yhtään mitään.
Aivan..kannattaisi miettiä kahdesti,mitä myrkkyä päähänsä tunkee.
Valitettavasti tuntuu olevan sama ongelma alalla kuin alalla, että jälleenmyyjät eivät ota tosussaan kuluttajien tekemiä tuotereklamaatioita, vaan vasta yhteydrn ottaminwn valmistajaan (taisen edustajaan) laittaa rattaat pyörimään.
Lähetä kommentti