Saako shoppaamisesta voittajafiiliksen? Näin ainakin espoolaisen kauppakeskuksen Sellon katalogin mukaan.
Mutta toki tämänkin voi pukea ekologisuuden kaapuun. Toimi ekologisesti ja laita lehti käytön jälkeen paperinkeräykseen.
Juoksenko hysteerisenä tarjousten perässä? Taatusti en. Toimin ekologisesti - tai ainakin yritän - sädekehää en pääni päälle nosta. Mutta jotenkin tämä ristiriitaisuus kuluttamisen ja ekologisuuden kanssa tökkii. Kauppakeskuksen rakennus itsessään on saanut LEED- ympäristösertifikaatin, mutta toiminta rakennuksen sisällä on ihan jotain muuta. Osta, osta, osta!
Saan voittajafiilikseni ihan muista asioista. Kemikaalikimara lapsiperheille on viimeisissä viilauksissa. Kun kirja on painossa, on voittajafiilis.
Lue myös
3 kommenttia :
Mulle tulee ostohysteriaa lietsovista mainoksista nykyään lähes fyysisesti paha olo. Lisäksi hulvatonta shoppailua seuraava morkkis on siirtynyt loogiselle paikalleen ennen kassatapahtumaa, joten shoppailu harrastuksena on muutenkin taaksejäänyttä elämää - onneksi.
Mutta nuo katalogit ovat lähes yksinomainen syy siihen, ettei nykyään huvita kävellä edes kauppakeskuksiin sisään. Ellei niissä ole kirjastoa.
Tämä oli asiaa.
Se oli itse asiassa niin asiaa, että inspiroi minutkin bloggaamaan. Kiitän!
Sivusto näyttää kuvia lapsista eripuolilta maailmaan kuvattuna heidän aarteidensa kanssa. Hyvin ajatuksia herättävää.
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.474080109326186.1073741825.152196238181243&type=1
Lähetä kommentti