Laitetaanpa vielä isommalla fontilla, kun näyttää vähän suttuiselta pienennettynä.
"Harhaanjohtava mainonta
Ilmoititte Kuluttajavirastolle siitä, että Oy Transmeri Ab:n mainoksessa oli harhaanjohtava markkinointiväite tai se muuten antaa harhaanjohtavan vaikutelman. Kiitos ilmoituksestanne. Kuluttajien ilmoitukset ovat tärkeitä kuluttaja-asiamiehen valvontatyössä.
Olemme lähettäneet asiasta kirjeen yritykselle. Muistutimme yritystä siitä, että markkinoinnissa ei saa kuluttajansuojalain mukaan antaa totuudenvastaisia tai harhaanjohtavia tietoja. Huomautimme myös, että yrityksen on markkinointia suunniteltaessa syytä miettiä mm. seuraavia asioita:
• Onko markkinointiin liitetty väite, joka ei ole totta?
• Pitääkö markkinointiväite kokonaisuudessaan paikkansa?
• Voiko väitteen tueksi esittää faktaa tai tutkimusta?
• Miten houkutin on syytä esittää, ettei väärinymmärryksiä tapahdu?
• Mikä on markkinointikehumisen ja faktan ero?
Lisäksi kehotimme yritystä tutustumaan Kuluttajaviraston verkkosivuilla olevaan lainsäädäntöön ja muuhun aineistoon.
Voitte tutustua yritykselle lähetettyyn informaatioon Kuluttajaviraston verkkosivuilla
www.kuluttajavirasto.fi/yritykselle/markkinointi/tosiasiavaittamat
www.kuluttajavirasto.fi/yritykselle/markkinointi/vertailut
Ystävällisesti
Katri Väänänen
lakimies"
Ei kommentteja :
Lähetä kommentti