Kemikaalikimara: Hiukset pilalla - Schwarzkopf vastasi

sunnuntai 17. marraskuuta 2013

Hiukset pilalla - Schwarzkopf vastasi

Kirjoitin runsas viikko sitten sunnuntai-iltana sukulaiselleni tapahtuneesta hiuskatastrofista, jossa hiukset olivat paakkuuntuneet hiustenhoitotuotteiden reagoissaan keskenään. Aiemmat vaiheet voit lukea täältä.

Schwarzkopf vastasi tiedusteluihin vasta, kun asiasta tehtiin julkinen. Sitä ennen he eivät olleet reagoineet Suomen Henkelin tiedusteluihin sekä olivat poistaneet kysymyksen, jonka laitoin heidän Facebook sivuilleen. Julkaisin blogikirjoitukseni sunnuntai-iltana ja - kuinka ollakaan - vastaus napsahti sähköpostiini maanantaina iltapäivällä. Selvitystyö oli valmistunut samana päivänä. Melkoinen sattuma. Kirjettä ei ole päivätty eikä allekirjoitettu. Suuri firma vastaa anonyymisti.

Schwarzkopfin mukaan hiustenhoitotuotteet eivät voi reagoida keskenään, eivätkä muodostaa lämpöä. Ei – niiden ei todellakaan pitäisi tehdä niin, mutta näin kuitenkin tapahtui. Schwarzkopfin selitys paakkuuntumiselle on, että hius on niin huonokuntoinen, että se takkuuntuu helposti hiuksia pestessä, mukana mikroskooppikuva hiuksesta. Täysin vailla selitystä jäi seikka, että hiuksia selvitti useampi ihminen ja että aikaa työhön kului enemmän kuin työpäivä. Kaksi kampaajaa kieltäytyi edes yrittämästä.


Schwarzkopf tarjoaa sukulaiselleni mahdollisuutta käydä Helsingissä Schwarzkopf Akatemiassa saamassa neuvontaa hiusten hoitoon. Reissaaminen kolmen ja puolen tunnin päähän saamaan hiushoitoneuvontaa kaiken tapahtuneen jälkeen ei ymmärrettävästi oikein innosta häntä. Sukulaiseni on ollut alusta saakka vankasti sitä mieltä, että reklaamatiosta ei ole hyötyä. Kuluttajan asema onkin tämän kaltaisissa tapauksissa heikko, etenkin jos yritys ei edes vaivaudu vastaamaan ennen kuin asiasta tehdään julkinen.  Melkoista ylimielisyyttä osoittaa myös kommenttini poisto Facebook-sivuilta. Kuinka monella reklamoivalla on bloggaava sukulainen tai tuttava?

Tapahtumasta pitää olla näyttö. Tuotteet ja näytteet paakkuuntuneista ja irronneista hiuksista eivät näköjään riitä. Olen toimittanut Henkel Finlandille yhteystiedot kampaajille, jotka tekivät tosissaan töitä pelastaakseen hiukset. Olen pyytänyt Henkel Finlandia ottamaan heihin yhteyttä, jotta kuulevat suoraan kampaajilta, missä kunnossa hiukset oikein olivat.
Jäädään seuraamaan tilannetta, miten Schartzkopf suhtautuu hiusalan ammattilaisten lausuntoihin.
Aiemmin tapahtunutta:

4 kommenttia :

Anonyymi kirjoitti...

Tämä oli kyllä Schartzkopfilta todella törkeää!

Rhia kirjoitti...

Ei kyllä koko tapaus anna Schwarzkopfista järin hyvää kuvaa. Asiakaspalvelu on suoraan sieltä ja syvältä. Ja kaiken lisäksi asiaa ilmeisesti vielä yritetään hieman peitellä ja vähätellä.
Tämmöistäkö se kuluttajansuoja sitten viimekädessä on silloin kun on oikeasti tapahtunut jotakin isompaa vahinkoa? Olen pettynyt ja typertynyt.

Hattara kirjoitti...

Uskomatonta! Tähän talouteen ei osteta enää ainuttakaan tuotetta Schwarzkopfilta.

Anonyymi kirjoitti...

Boikottiin menevät täältäkin kyseisen firman tuotteet. Pitääkin kertoa eteenpäin muille, ettei kannata ostaa ky. Tuotteita, kun ovat tuon laatuisia. Lisäksi se, etteivät ota vastuuta tuotteistaan tai palvele kuluttajaystävällisesti.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails