Täydennys 16.3.2018. Finlaysonin asiakaspalvelusta soitettiin parin päivän päästä kirjoituksen julkaisemisesta. Pahoittelivat kovasti tilannetta. Syynä oli siirtyminen uuteen järjestelmään, missä yhteydessä vanhoja varastoja jäi kummittelemaan nettikauppaan. Tuotteita ei siis enää ollut saatavilla, vaikka järjestelmä näytti niin. Finlayson myönsi, että asiakaspalvelussa ei tartuttu asiaan riitävän nopeasti ja sanoivat tapauksen olleen heille opiksi. Sain hyvityksen tuotteista, joita ei enää löytynyt. Tyynynpääliset lähetettiin erillistoimituksena liikeestä, jossa niitä vielä oli jäljellä. Kiitos siitä. Pahoitelut puolestani Finlaysonille, että tämän kirjoituksen päivitys on venynyt.
Juuri kun sain selvitettyä asiakaspalvelusotkun Keskon kanssa tuli vastaan uusi tapaus. Olen osakkaana mökissä, jonne tilasin Finlaysonilta Black Friday tarjouksista 24.11.2017 neljä päiväpeittoa ja kaksi tyynynpäälistä.
Joulukuun alussa 4.12. sain viestin:
"Hei,
ja kiitos tilauksestasi!
Black Friday Weekendin suuresta suosiosta ja kysynnästä johtuen toimitusaikamme ovat pidentyneet 7–12 arkipäivään joidenkin tilausten kohdalla. Pahoittelemme asiaa ja teemme varastolla parhaamme saadaksemme tilauksesi mahdollisimman pian matkaan.
Lisäämme tilaukseesi mukaan valkoisen SPA-käsipyyhesetin (sis. 2 kpl 50 x 70 cm kokoiset käsipyyhkeet) kiitokseksi kärsivällisyydestäsi ja pienenä hyvityksenä tilauksesi viivästymisestä.
Ystävällisin terveisin,
Finlaysonin asiakaspalvelu"
7.12.2017 sain viestin, että tilaukseni on lähtenyt ja seurantakoodin. Merkillistä vain, että paketti ei ole vieläkään saapunut postille. "Lähetys ei ole vielä saapunut Postille. Odotathan." Kuvankaappaus postin järjestelmästä on otettu 7.1.2018.
14.12.2017 sain saapumisilmoituksen eri seurantakoodilla.
15.12.2017 sain viestin, että tilauksesta on hyvitetty 6.00 EUR elin yhden tyynynpäälisen verran.
"Osa tilaamistasi tuotteista on hyvitetty.20.17.2017 noudin lähetyksen. Pahvilaatikossa oli ainoastaan kaksi päiväpeitettä, jotka sitten lähtivät saman tien mökille menijöiden matkaan. Laitoin asiakaspalveluun kysymyksen, tulevatko loput erillisenä toimituksena. En saanut vastausta kysymykseeni.
Hyvitetty yhteensä: 6.00 EUR
Syvästi anteeksi pyytäen ilmoitamme, että emme pystyneet toimittamaan kaikkia tilaamiasi tuotteita. Verkkokauppamme varastosaldoissa on ilmennyt tilauksen tekoaikana teknisiä ongelmia. Vika on paikannettu ja korjattu, mutta ennen vian huomaamista muutamia tuotteita on ollut näkyvillä verkkokaupassa, vaikka tuote oli päässyt jo loppumaan varastolta ja myymälöistä.
Lisäsimme jo toimitettuun tilaukseen valkoisen SPA-käsipyyhesetin (sis. 2 kpl 50 x 70 cm käsipyyhkeet, arvo 19,95) ja haluamme antaa lahjakortin verkkokauppaamme hyvityksenä aiheuttamastamme harmista. Voit hyödyntää lahjakortin vaikkapa talvialessa tai kevään uutuuksiin.
Lahjakortin arvo on: 10 €"
3.1.2018 Laitoin Finlaysonin Facebook-sivulle sekä chattiin kysymyksen, milloin saan vastauksen tiedusteluuni.
En ollut ainoa. Asiakaspalvelun toimimattomuutta on ihmetelty jo joulukuussa.
Karoliina Ranne kysyy asiasta uudelleen 5.1.2018.
Hyvityksenä luvatut käsipyyhkeet saapuivat perille, ilman saatetta. Hain ne pakettiautomaatista 6.1.2018. Kiitos niistä. Pyyhkeet sekä lahjakortti on hieno ele myöhästymisestä, mutta ne eivät korvaa puuttuvia päiväpeitteitä.
Finlaysonin asiakaspalvelu ei lupauksensa vastaisesti ottanut minuun yhteyttä, eikä tililläni ei näy hyvitystä puuttuvista tuotteista. Finlaysonin talviale on pyörähtänyt käyntiin. Pyydän Finlaysonilta vastausta julkisesti, milloin ja miten hoidatte nämä jo marraskuussa tehdyt tilaukset kuntoon.
5 kommenttia :
Itse päätin juuri viime viikolla lopettaa Finlaysonin pussilakanoiden tilaamisen, koska puuvillasatiiniset nyppyyntyvät ja puuvillaiset hiutuvat rikki liian äkkiä. Laatu on selvästi laskenut.
Minullakin on huonoja kokemuksia Finlaysonin asiakaspalvelusta. Olen epätoivoisesti yrittänyt kysyä tältä eettisyyttään mainostavalta yritykseltä mikä on puuvillan tuottajan ja vaatetusalan työntekijän osuus tuotteen hinnasta. Eivät tiedä, eivätkä ilmeisesti haluakaan tietää. On ilmeisesti hyvin pieni.
Tilasin Finlaysonin kesäalesta pussilakanoita ja odottelin pakettia kaksi viikkoa. Sähköpostissa saamani seurantakoodi oli virheellinen. Laitoin sähköpostia asiakaspalveluun ja viestiä verkkokaupan lomakkeella. Mihinkään viesteihini ei vastattu. Tänään sain tarpeekseni ja soitin Finlaysonille. Asiakaspalvelija ei pahoitellut mitään, ei antanut mitään syytä asioiden toimimattomuuteen, sanoi vain että "tilaamasi tuotteet ovat loppuneet." Väitti että rahat on hyvitetty mutta yhtäkään sähköpostia en ole saanut. Ei mitään pahoittelua, ei mitään korvausta, ei mitään selitystä. Olen niin pettynyt. Että näinkö hyvin toimii suomalainen yritys? Ja minä joudun käyttämään aikaani tämän sotkun selvittämiseen, enkä saa mitään korvausta, enkä edes alunperin tilaamiani tuotteita. Ei mikään ihme että ihmiset tilaavat ulkomailta tuotteet ebayn kautta. Finlayson harjoittaa jatkuvaa vilppiä verkkokauppamyynnissään varsinkin alennusmyyntien aikaan, ja asiakaspalvelu on asiakkaiden ulottumattomissa. Hienoa toimintaa Suomessa "1800-luvun perinteitä kunnioittaen".
Huono asiakaspalvelu on kyllä asia joka monella jää mieleen todella vahvasti. Niinpä uskon, että yksi yrityksen tärkeimpiä tehtäviä on huolehtia sen kehittämisestä. Hyvä kuitenkin, että sait myöhemmin pahoittelun ja selityksen tapahtuneelle.
Lähetä kommentti